سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 10
کل بازدید : 9331
کل یادداشتها ها : 48
خبر مایه



این مقاله ارتباط تنگاتنگ دیجیتال مارکتینگ و دنیای فوتبال را برای شما آشکار می‌سازد. اگر بازی چهارشنبه‌شب ایران مقابل عراق را در چهارچوب جام ملت‌های آسیا 2019 دیده باشید شاهد ترکیبی متفاوت از تیم ملی بودید. ترکیبی که مشخص بود شانس پایینی برای برنده شدن دارد. البته تیم ایران با تساوی هم به‌عنوان تیم اول گروه خود صعود می‌کرد.

ایران در کل زمان بازی، تیم برتری بود. هرچند که به‌دلیل نیمکت‌نشینی بازیکنان اصلی توان گل‌زنی نداشت و در لحظات حساس فقدان اشکان دژاگه، مهدی طارمی، رامین رضاییان و … کاملاً احساس می‌شد.
اما واقعا چرا کیروش ترکیب برنده را بازی نداد؟

درس مهمی که من از این بازی گرفتم همین بود. کیروش با اعتماد به جوان‌ترها و امتحان آن‌ها دقیقاً کاری کرد همانند واگذاری به بی‌تجربه‌ها، صبر کردن و نگاه کردن از دور تا نتیجه تمرینات پرفشار را ببنید.

وظیفه اصلی هر مدیر شاید همین درس کیروش باشد که با سیستم‌سازی درست و بدون دخالت خودش، کسب‌وکاری پویا داشته باشد.

کیروش بدون بازی دادن به مهره‌های اصلی‌تر آن‌ها را از خطر مصدومیت و محرومیت برای دور بعد و مسابقات حذفی دور نگه داشت. درس دوم همین بود!

جایی‌که لازم نیست با همه توان وارد مسابقه و درگیری با حریفان نشوید. گاهی این درگیری هزینه بسیاری برای شما خواهد داشت. دیجیتال مارکتینگ هر لحظه رقابت با سایرین است. رقابتی که هیچ‌وقت پایان ندارد و شما باید برای هر حمله برنامه‌ریزی داشته باشید.
دیجیتال مارکتینگ
مهم‌ترین درسی که گرفتم و ارتباط آن با دیجیتال مارکتینگ!

در نهایت کیروش 2 نکته بسیار مهم را به رقبا نشان داد:

اول اینکه برای هر بازی ترکیبی دارد که نتیجه مناسب بگیرد. دقیقاً هر مدیر هم باید بتواند برای هر زمان علی‌الخصوص زمان بحران ترکیب جدیدی داشته باشد تا نتیجه مناسب بگیرد.

دومین نکته این بود که در مراحل ابتدایی لازم نیست همه توان و امکانات خود را به رقبا نشان دهید. این موضوع هم در حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌تواند آموزشی باشد چرا که گاهی لازم است سئو کنیم، گاهی تبلیغات پولی، گاهی ادوردز و … گاهی هم با همه توان حضور همه جانبه داشته باشیم.

در نهایت توصیه می‌کنم که قبل از اقدام تمام استراتژی‌های خود را روی کاغذ بیاورید و ببینید دقیقاً برای چه مسابقه‌ای می‌خواهید ترکیب بچینید!






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ